جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آمار مبتلایان ۷۰۶و فوتی ها داراب به ۱۸ نفر رسید/ خطر ابتلا به کرونا کادر پزشکی را تهدید می کند

    شناسه : 11580 ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴ 682 بازدید ارسال توسط :

    آمار مبتلایان به کرونا همچنان رو به افزایش است. وقتی تلاش برای جدی نشان دادن خطر کرونا آنگونه که باید مورد توجه قرار نمی گیرد، این می شود که در حال اتفاق افتادن است. ابتدای شروع این اپیدمی خطرناک، برای همه از جمله فعالین اجتماعی و رسانه ای، خبرهای ابتلای حتی یک نفر هم مهم […]

    آمار مبتلایان ۷۰۶و فوتی ها داراب به ۱۸ نفر رسید/ خطر ابتلا به کرونا کادر پزشکی را تهدید می کند
    پ
    پ

    آمار مبتلایان به کرونا همچنان رو به افزایش است. وقتی تلاش برای جدی نشان دادن خطر کرونا آنگونه که باید مورد توجه قرار نمی گیرد، این می شود که در حال اتفاق افتادن است.
    ابتدای شروع این اپیدمی خطرناک، برای همه از جمله فعالین اجتماعی و رسانه ای، خبرهای ابتلای حتی یک نفر هم مهم و حساس بود، وقتی اولین نفر آلوده در داراب شناسایی شد و سد ابتلا به کرونا در داراب شکسته شد همه احساس خطر کردند و بواسطه تصمیمات ستاد کرونا قرنطینه های فردی، خانوادگی شروع شد، اداره ها تعطیل شدند و راه های ورودی شهرها مسدود و از ورود غیر بومی ها جلوگیری بعمل آمد. کم کم تعداد بیشتری مبتلا شدند اما تعداد ا فر اد آلوده بندرت با شیب تند بالا می رفت، شیب تعداد فوتی ها به مراتب کندتر بود، اما به یکباره با برداشته شدن محدویت های قرنطینه ای، روند افزایش و بویژه با تغییر در نوع تشخیص بالینی از جمله سی تی اسکن ریه، آمار مبتلایان به شدت بالا رفت، اعلام تعداد مبتلابان که گاهی به ۵۰ نفر هم رسید، نگرانی ها را بیشتر کرد اما انگار عده ای نخواستند این باور کنند ابت ویروس جدی حدی، جدیست. عروسی و عزا، تجمعات اداری و غیر اداری سبب افزلیش بیش از حد مبتلایان شد تا امروز ۷۰۶ ‪ نفر آلوده شده اند و وضعیت نگران کننده قرمز شاهد این بی توجهی است که البته همچنان که قبلا هم تذکر داده شد باید ستاد کرونا زودتر دست بکار می شد و محدویت های به مراتب بیشتری را اعمال می کرد
    اما امروز روند به گونه ای شده که آمار فوتی ها هم روزانه منتشر می شود و از قرار معلوم باید منبعد منتظر آمار نگران کننده فوتی های ناشی از کرونا باشیم. حسب اطلاع منابع بهداشت و درمان بیشتر مبتلایان در تجمعات خانوادگی، عروسی، ختم و… مبتلا شده اند که بدان معنی است که بیشتر افراد خود را مصون از آلودگی دانسته و باورشان نمیشده و هنوز هم عده ای باورشان نمی شود مبتلا شوند.
    چاره چیست؟ دیگر زمان آن که گفته شود کسی خبر ندارد، اطلاع رسانی نشده، تذکر داده نشده و دهها بهانه دیگر نیست.
    آیا این ویروس سر به راه خداهد شد؟ آیا رحم خواهد کرد؟ نه؛ این ویروس نه رحم دارد و نه کوتاه می آید، ابتلا و مرگ ارمغان این ویروس است.
    نکنته نگران کننده این موضوع گسترش ابتلای مدافعان و مبارزین خط نقدم این بیماری یعنی کادر پزشکی استاد که هم خسته از تلاش شبانه روزی هستند و هم امروزه خود در معرض بیماری قرار دارند، این یعنی فرسودگی کادر پزشکی که باید فکری اساسی برای آن کرد. ان شاا… که همه خدمتگزاران سلامت بویژه مدافعین سلامت در مجموعه بهداشت و درمان داراب سالم و تندرست باشند.
    با این تفاسیر آمار مبتلایان بیماری کرونا در شهرستان داراب، در تاریخ پنجشنبه  ۲ مرداد ماه ۷۰۶ نفر می باشند، گر چه امروز موارد مثبت ابتلا به کرونا گزارش نشده اما  متأسفانه ۲ نفر از همشهریان بدلیل ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند.

    از جمله مواردی که لازم است همه به آن تعهد داشته باشند؛ استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی های خانوادگی و عدم حضور در تجمعات می باشد.

    🔸آمار بیماران در حال بستری در بخش مراقبتهای ویژه تنفسی بیمارستان امام حسن مجتبی علیه السلام، ۱۲ نفر می باشد که ۸ نفر مثبت قطعی، ۴ نفر پیگیر جواب هستند.

    📌 متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۲نفر بیمار مبتلا به بیماری کرونا فوت کرده اند که آمار فوتی ها به ۱۸ نفر رسیده است.

    *📌کماکان نمونه گیری و غربالگری هدفمند آزمایشگاهی، از افراد دارای علامت و بالای ۶۰ سال، مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه ای به عمل می آید.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.