چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2005 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آمار مبتلایان به کرونا در کشور: ۱۲۲۴۹۲ نفر /در استان فارس:۵۰۰۰نفر /در شهرستان داراب: ۵۳ نفر

    شناسه : 11099 ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 1264 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پاگاه خبری عصر داراب نیوز، دکتر جهانپور با اشاره به آمار مبتلایان گفت: تا روز ۲۹ اردیبهشت ماه، ۲۲۹۴ مورد جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۵۳۴ مورد بستری و یک هزار و ۷۶۰ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند […]

    آمار مبتلایان به کرونا در کشور: ۱۲۲۴۹۲ نفر /در استان فارس:۵۰۰۰نفر /در شهرستان داراب: ۵۳ نفر
    پ
    پ

    به گزارش پاگاه خبری عصر داراب نیوز، دکتر جهانپور با اشاره به آمار مبتلایان گفت: تا روز ۲۹ اردیبهشت ماه، ۲۲۹۴ مورد جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

    وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۵۳۴ مورد بستری و یک هزار و ۷۶۰ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. در مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

    دکتر عبدالرسول همتی گفت: از یک هزار و ۶۳۴ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تخصصی کووید۱۹ استان، ۱۲۶ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار نفر رسیده است.

    او افزود: متاسفانه دو نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این دو مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۱۰۰ نفر رسیده است.

    معاون بهداشت دانشگاه با تفکیک موارد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون، گفت: از این تعداد ۶۳ مورد مربوط به شیراز؛ ۹ مورد مرودشت؛ ۳ مورد آباده؛ اقلید و کازرون هر کدام ۲ مورد؛ رستم، داراب، پاسارگاد، زرقان، ارسنجان، سروستان، نی ریز و بیضا هر کدام یک نفر بوده و مابقی جانباختگان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های استان است.

    دکتر همتی افزود: آمار جانباختگان بر اثر کروناویروس در استان، ۵۹درصد به مردان و ۴۱درصد به زنان اختصاص دارد و میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۵ سال است.

    او افزود: آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان چهار هزار و ۱۰۲ نفر است.

    معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: روند ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان فارس رو به افزایش است و مردم باید برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره های انتقال این بیماری، در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، فاصله مناسب در روابط اجتماعی و استفاده از ماسک در زمان خروج از خانه را جدی بگیرند.

    در شهرستان داراب نیز تا به امروز ۳۰ اردیبهشت، تست کرونای ۴ مورد جدید مثبت اعلام شده است. بدین ترتیب آمار مبتلایان به کرونا با احتساب ۲ مورد که دیروز اعلام شد به ۵۳ نفر رسید.
    روند افزایش روزانه تعداد مبتلایان نشان می دهد بعد از شروع دوباره فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و عدم رعایت نکات بهداشتی، ویروس کرونا به شکل نامحسوس و خطرناکی در حال گسترش می باشد و اگر مردم در مراودات خود رعایت نکات بهداشتی و خودمراقبتی نداشته باشند ممکن‌است شهرستان داراب نیز از حالت سفیدخارج شده و دوباره رنگ خطر به خود بگیرد

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.