پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مرکز یادگیری محلی فرصت دوم در شهرستان داراب افتتاح شد

    شناسه : 8174 ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 4261 بازدید ارسال توسط :

    مرکز یادگیری محلی سواد آموزی با حضور فرماندار داراب، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین شهرستان  همزمان با هفته سواد آموزی و سالروز ولادت امام حسن عسکری افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ عبدالرضا قاسم پور فرماندار داراب در مراسم افتتاح مرکز یادگیری محلی ضمن تبریک هفته نهضت سوادآموزی وهمچنین […]

    مرکز یادگیری محلی فرصت دوم در شهرستان داراب افتتاح شد
    پ
    پ

    مرکز یادگیری محلی سواد آموزی با حضور فرماندار داراب، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین شهرستان  همزمان با هفته سواد آموزی و سالروز ولادت امام حسن عسکری افتتاح شد.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ عبدالرضا قاسم پور فرماندار داراب در مراسم افتتاح مرکز یادگیری محلی ضمن تبریک هفته نهضت سوادآموزی وهمچنین ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا بخصوص شهدای نهضت سوادآموزی اظهار داشت:  یکی از چالش های بزرگی که در بحث سوادآموزی وجود دارد این است که معمولا بیسوادان بی انگیزه هستند و این وظیفه ما است که تلاش بکنیم برنامه ریزی کنیم و تمهیداتی بیندیشیم و تشویق کنیم تا بیسوادان و کم سوادان در کلاسهای سوادآموزی شرکت بکنند. سوادآموزی و آموزش زیربنای توسعه هر جامعه است و برای تحقق توسعه پایدار در جامعه باید آموزش و سوادآموزی جدی گرفته بشود.در آیات و احادیث تاکیدات فراوانی بر اهمیت سواد و علم و دانش شده است.علم اندوزی و دانش اندوزی، فراگیری علم و دانش را حتی برتر از نماز، روزه، حج و جهاد در راه خدا دانسته اند و مداد علما را برتر از خون شهدا قلمداد کردند.قرار است ایران اسلامی طبق سند چشم انداز ۱۴۰۴ از حیث دانایی و سواد رتبه نخست منطقه را داشته باشد اما اگر قرار است ما رتبه نخست باشیم، آیا زیبنده است در ایران اسلامی که دین اسلام حاکم است و دین بصیرت، آگاهی، معرفت و دانش است بیسواد داشته باشیم؟ همین تعداد بیسواد و کم سوادی که در داراب داریم باید با فضل خدا و همت و کوشش شما مسئولین و با همراهی مردم ، معضل بیسوادی بطور کامل ریشه کن شود.

    امام راحل فرمودند:  سواد آموزی را به یک حرکت محدود فرهنگی نه، بلکه به نهضت تعبیر کردند.در قانون اساسی ما آموزش و سواد آموزی، هم ردیف بهداشت و مسکن و حتی برتر و بالاتر از تامین بهداشت و مسکن را قلمداد کردند و باید به امر سواد آموزی توجه بیشتری شود.دولت برای مربیانی که زحمت می کشند وامر آموزش را برعهده دارند و هم برای افرادی که در کلاس های سواد آموزی شرکت می کنند هزینه پرداخت می کند. شهرستان داراب ۳ سال است که رتبه برتر استان و یک سال رتبه برتر کشوری شد و در سال گذشته فرگ رتبه دوم شد.از میان چندین اداره استان فارس، داراب و فرگ رتبه اول و دوم استان هستند و این نشان دهنده همدلی، همکاری  و همراهی مسعولین و مردم با همدیگر است.اگر این وحدت نبود رتبه نخست را کسب نمی کردیم.ما نباید امر مهم سواد آموزی و وظیفه آن را صرفا به اداره آموزش و پرورش و نهضت محول کنیم.همه ادارات باید کمک کنند.

    وی خاطر نشان کرد و گفت: این عرصه، عرصه سختی است و مربیان نهضت کار سنگین و سختی را برعهده دارند.باید برنامه هایی را پیش بینی کنیم که هم سواد آموزی دردوره های مختلف و هم مهارت آموزی داشته باشیم و مشکلاتی که وجود دارد با کمک ادارات برطرف کنیم.به امید روزی که بیسوادی از ایران اسلامی رخت بربندد.

    فیروزی مدیر آموزش و پرورش داراب در خصوص افتتاح مرکز یادگیری محلی گفت: مرکز یادگیری محلی از سال ۱۳۷۹ در کشور در دو استان فارس و ایلام به صورت آزمایشی شروع به کار کرد و در سال ۱۳۹۳ به تصویب هیأت وزیران رسید که بر اساس این مصوبه  همه استان ها باید این طرح را اجرا کنند، امسال در استان فارس مجوز ۱۰ مرکز را صادر کردند که یک مرکز در شهرستان داراب است.

    وی به اهداف تأسیس این مراکز اشاره کرد و گفت: هدف از تأسیس این مراکز با سواد شدن افراد کم سواد و بی سواد است. افراد بی سواد باید در۳ دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم ثبت نام کنند، این دوره ها را بگذرانند و باسواد شوند.هدف دوم این مراکز، تقویت مهارتهای زندگی در افراد، حقوق شهروندی و ارتقاء ارتباطات فردی و اجتماعی است. هدف سوم فعالیت های فرهنگی و دینی است. افراد برای توانمند شدن در بحث ارتباط ، مهارتهای زندگی و همچنین با سواد شدن باید به این مراکز مراجعه کنند چون قراراست که سایت کامپیوتری راه اندازی شود و کسانی که مایل هستند می توانند کامپیوتر ،مهارتهای خیاطی، آشپزی و… را آموزش ببینند.

    مدیر آموزش و پرورش گفت: منظور از فرصت دوم این است، کسانی که در این مکان مهارت آموزی انجام می دهند افرادی هستند که فرصت اول در سن قانونی برای ادامه تحصیل را بنا به هر دلیلی از دست داده اند و ما این فرصت دوم را فراهم آوردیم که برای آموزش، یادگیری و مهارتهای زندگی بتوانند استفاده کنند وبا سواد شوند.

    وکار مدیر مرکز یادگیری محلی داراب هم به مشکلات این مرکز اشاره کرد و گفت: امروز همه مسئولین آمدند و شرایط و مشکلات را مشاهده کردند، مواردی چون نداشتن آب سرد کن، نیاز به مرمت و نقاشی فضا،کامپیوتر، چاپگر و، یخچال، بخاری، کولر، تلویزیون، تابلو وایت برد، صندلی، سایت کامپیوتری، وسایل ورزشی و… از جچمله کمبودهای این مرکز است که امیدوارم با همت مسئولین شهرستان بویژه مدیریت آموزش و پرورش مرتفع شود.
    وی افزود: لازم است برای سواد آموزانی که در دوره انتقال شرکت کرده و این دوره را به پایان رسانده اند، کلاس های آموزشی زبان انگلیسی و کامپیوتر برگزار شود . امید است برای با همکاری سایر مسئولین با ریشه کن کردن بیسوادی در سال ۱۴۰۰ پایان بیسوادی را جشن بگیریم.

     

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “مرکز یادگیری محلی فرصت دوم در شهرستان داراب افتتاح شد”
    1. فکری به حال وعده های درمانی بخش فورگ نمایید