پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • اسماعیل راد: داراب هنرمندان مستعد زیادی دارد/ اگر درشهرستان ها فیلم سازی با حضور بازیگران چهره رونق پیدا کند؛ جوانان شهرستانی هم بهتر رشد می کنند

    شناسه : 8147 ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱ 9159 بازدید ارسال توسط :

    اسماعیل راد،هنرمند، نویسنده و کارگردان  مطرح استان فارس در بخش فورگ داراب حضور یافت. عصر چهارشنبه ۲۹آذر ۹۶ جناب اسماعیل راد، نویسنده، کارگردان و بازیگر فیلم و تئاتربه همراه تنی چند ازهنرمندان فیلم وتئاتر فارس به دعوت خانه فرهنگ بخش فورگ پس از حضوردر شهرستان داراب ودیدار با مهدی هدایی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی […]

    اسماعیل راد: داراب هنرمندان مستعد زیادی دارد/ اگر درشهرستان ها فیلم سازی با حضور بازیگران چهره رونق پیدا کند؛ جوانان شهرستانی هم بهتر رشد می کنند
    پ
    پ

    اسماعیل راد،هنرمند، نویسنده و کارگردان  مطرح استان فارس در بخش فورگ داراب حضور یافت.

    عصر چهارشنبه ۲۹آذر ۹۶ جناب اسماعیل راد، نویسنده، کارگردان و بازیگر فیلم و تئاتربه همراه تنی چند ازهنرمندان فیلم وتئاتر فارس به دعوت خانه فرهنگ بخش فورگ پس از حضوردر شهرستان داراب ودیدار با مهدی هدایی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان داراب عازم بخش فورگ شدند و یک شبانه روز مهمان خانه فرهنگ بودند ونشست هایی با بخشدار ورئیس اداره آموزش و پرورش فورگ داشتند.

    اسماعیل راد پس از حضور در جمع مسئولین و اهالی فرهنگ و هنر در بخش فورگ در گفتگویی با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز شرکت؛ آنچه می خوانید ماحصل این گفتگو با رسول امیری خبرنگار ما در بخش فورگ است.

    سوال:لطفاً شمه ای از بیو گرافی، سوابق هنری، آثار تولیدی موفق و..را تشریح کنید:

    – باسلام  وعرض ادب خدمت دوست و هنرمندان عزیز و اهالی هنر دوست داراب ومنطقه فورگ.

    فعالیتم را ازسال ۱۳۸۲ شروع کردم، در آغاز فقط به بازیگری مشغول بودم، بازیگری را دوست داشتم وچند فیلم وسریال هم بازی کردم حتی در سریال «مهمانپذیر سعادت ۲»بازیگر بودم وافتخار حضور درخدمت جناب آقای کریم سربخش که خوشبختانه ایشان اهل داراب بودند و در تهران ساخته شد را داشتم، ولی با توجه به اینکه درشهرستان کار کم ساخته می شد و دیدم که بچه های شهرستان مجبورند به تهران مهاجرت کنند، تصمیم گرفتم که قید بازیگری درتهران را بزنم و به فارس برگردم و کارگردانی و تهیه کنندگی و نویسندگی کنم تا من و بچه های استان فارس در کنار هم رشد کنیم.

    کارگردانی را با تئاتر«آدم وحوا» از سال ۱۳۸۶ شروع کردم و تا سال ۱۳۹۲تئاترهای مختلفی  را بر روی صحنه بردم (نمایش حضرت یحیی، هابیل وقابیل، ذکریا درکربلا، فریاد، معصومیت دراسارت، خون درمحراب، طنز تست بازیگری، اتاق عمل،  یلدا، معصومیت در اسارت، کاپیتولاسیون، ماه خراسان، سفیرحسین (ع)، گمگشته، ایثاروغیره)؛ از سال۹۱ با تدریس بازیگری درمدارس و ساخت فیلم های کوتاه  مقام های مختلفی را درجشنواره فیلمسازی کسب کردم و  شروع کردم که درادامه  فیلم داستانی “راه پرواز ”  را ساختم، درسال۱۳۹۲فیلم تله سینمایی آخرین ماشین دنیا(نویسنده تهیه کننده وکارگردان وبازیگر بودم) با پنج بازیگر چهره وطنز پرداز ازجمله خشایار راد، گیتی معینی، سعید نورالهی، حلیمه سعیدی، اردشیر کاظمی که نقش اصلی ان یکی ازجوانان ترک زبان بنام آرمین صالحی اهل خانه خمیس توابع فارس  را به عهده داشت؛  فیلم تله سینمایی مسافران دلباخته(نویسنده کارگردان وتصویربردار)  با حضور سعید نورالهی ودوجوان شیرازی بعنوان نقش های اصلی  به نام های ایمان خورشیدی وآفرین فهندژ، فیلم سینمایی شهد تلخ(نویسنده کارگردان وبازیگر) با حضور رضا رویگری، خشایار۳ راد، آتش تقی پور، سعید نورالهی وبا معرفی چند جوان شیرازی بعنوان نقش های اصلی وموثر، فیلم سینمایی هوای پدر(نویسنده تهیه کننده وکارگردان وبازیگر) با حضور استاد پرویز پورحسینی، رامین راستاد، سولمازحصاری، آزاده ریاضی و معرفی چند بازیگر جوان استان فارس(شهباز راستی، اسماعیل یعقوبی، لینا مرشدی وبا حضور پیشکسوتان فارس؛ عبدالحمید زارع و ایرج جمشیدپور)، در حال حاضر هم درپیش تولید تله فیلم شراکت ممنوع(نویسنده تهیه کننده وکارگردان) با حضور طنز پردازان کشوری هستم که بازیگران پیشنهادی(حمید لولایی، مهران رجبی، علی صادقی، بهنوش بختیاری، خشایار راد، کیانوش گرامی، شهین تسلیمی و مریم سعادت و …) و با حضور بازیگران توانمند استان فارس و به کارگیری بهارمقدم از شهرستان داراب (البته در این پروژه  مشارکت دیگران درزمینه مالی و سرمایه گذاری کارساز است به هر حال ساخت این پروژه ها در راستای رشد بازیگران استان فارس است با نگاه توجیهی به برگشت سرمایه.

    سوال :علت علاقه تون به هنرهای نمایشی وفیلمسازی؟

    – عشق به هنر، علاقه به مردم ایران و رشد هنرمندان استان فارس

    سوال:فورگ را ازنگاه فرهنگی چگونه ارزیابی کردید؟

    – منطقه ای که درعرصه های مختلف هنری مستعد هستند و باید بستر سازی شود.

    سوال: در ملاقات با رئیس اداره ی فرهنگ وارشاد اسلامی داراب، بخشدار ورئیس اداره آموزش وپرورش فورگ ، دریافتتون چه بود ؟

    مسلما دید مسئولین مذکور دید مثبتی بود و مسئولی که ساعت هشت شب دراداره تشریف دارد(رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی داراب) و با انرژی پای صحبت اهالی هنر می نشیند، قابل ستایش است. همچنین استقبال گرم و اعلام همکاری بخشدار محترم ورئیس آموزش وپرورش فورگ قابل تقدیر است.

    سوال:اتفاق قابل تأمل وجالب شما در ملاقات با بخشدار فورگ لحظه ای بود که بخشدار بابت همکاری وساخت فیلم در بخش فورگ با شما دست مردانه داد الان هم این اتفاق شایسته بین یک مسئول سیاسی و یک هنرمند رسانه ای میشه به نظرتون این تعهد که به شکل بیعت شکل گرفت تاچه اندازه می تونه اعتبار داشته باشه؟

    – قطعا یک مسئول سیاسی وقتی قصدش همکاری نباشد آنقدر سیاست دارد که خودش را در شرایط یک تعهد به قول شما که به شیوه سنتی و مثل یک بیعت بود قرار ندهد آن هم در حضور یک خبرنگار! پس خوشبینانه است.

    سوال:توی یکی از نشست ها جمله ای قابل تأمل وتحسین که گفتید این بود که به جای این که جوانان؛ دختر و پسرهای ما به عشق بازیگری آواره تهران شوند؛ بهتره که تهران را بیاریم توی شهرستان ها لطفا واضح تر بفرمایید:

    مسلما اگر درشهرستان ها فیلم سازی با حضور بازیگران چهره رونق پیدا کند؛ جوانان شهرستانی هم بهتر رشد می کنند و دغدغه  پدر و مادرها هم  کمتر است، چرا که  فرزندشان در کنار خودشان و به دور از آسیب های اجتماعی و بی دغدغه ی غربت و تنهایی و مشکلات مالی رشد می کند. نا امیدی از نرسیدن به هدف که بیشتر جوانان و نوجوان بی تجربه در مشکلات زندگی خواهان این رشته هستند هم یک طرف قضیه هست.

    سوال: از بهار مقدم به عنوان اولین بازیگرنوجوان ازفورگ داراب در فیلم سینمایی برامون بگو! کی وچگونه انتخابش کردید؟از کارش راضی هستید؟

    – تقریبا حدود کمتر از یک سال است که ایشان توسط سرکار خانم شیبانی مدیر مدرسه خانم مقدم به ما معرفی شد؛ باید اقرارکنم داراب واقعاً هنرخیز است و هنرمندان مستعد زیادی دارد که سرکار خانم بهار مقدم هم از این قاعده مستثنی نیست.خیلی مستعدند وانشاالله آینده با حمایت وتشویق مسولین درخشانی خواهند داشت.

    سوال: دهه فجر وفورگ وداراب ،کدوم قول وقرار را به یادتون میاره؟

    – اجرای نمایش کاپیتولاسیون و اکران فیلم در فورگ و سینمای داراب از برنامه های ما در دهه فجر خواهد بود.

    سخن آخر:ممنون که جهت این مصاحبه وقت گذاشتید اگر نا گفته ای مانده بفرمائید.

    – ازشما هنرمند عزیز  تشکر میکنم که این قدر شور داراب ومنطقه فورگ را می زنید؛ امیدوارم مردم ومسئولین هم شور هنرمندان  را بزنند؛ انشاا..که چنین است وخواهد بود.

    قابل ذکر است که ساخت فیلم در داراب ومنطقه فورگ به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و استعدادهای انسانی می تواند برگ برنده ای برای مسئولین ومردم وشناساندن زیبایی های داراب واستعدادهای هنرمندان داراب  به کشور وحتی جهان باشد.اگر همه دست به دست هم دهیم می توانیم باتوجه اشاره ی شما پیرامون ساخت فیلم با موضوع آسیب های اجتماعی در منطقه فورگ وشهرستان داراب باحضور یکی دوتن از چهره های شاخص سینما وتلوزیون وهنرمندان بومی شهرستان کارمشترکی را تولید کنیم.

    درآخر تشکر میکنم از همه بچه های فورگ و عزیزانی که در سفری که به داراب داشتم  استقبال گرمی داشتند و تشکر از همکارانم آقایان جمشیدپور، یعقوبی و صادقی که  در این سفر مرا همراهی کردند.

     

    ثبت دیدگاه

    9 دیدگاه برای “اسماعیل راد: داراب هنرمندان مستعد زیادی دارد/ اگر درشهرستان ها فیلم سازی با حضور بازیگران چهره رونق پیدا کند؛ جوانان شهرستانی هم بهتر رشد می کنند”
    1. ای والا به بچه های داراب وفورگ…ای والا به اسماعیل راد
      ای والا به بهارمقدم افتخارفورگ و داراب
      ودمت گرم رسول امیری

    2. درود به جناب زارعی مدیرعصر داراب که چنین خبر خوشی را منتشر کردند.به گفته اقای راد واقعن شهرستان داراب پتانسیل های هنری فراوانی دارد.دست بچه هاو مسولین فورگ هم درد نکند که هنرمندان را تنها نمی گذارند.از اداره ارشاد وخانه فرهنگ هم باید تشکر کرد امیدواریم شاهد ساخت فیلم در منطقه فورگ و داراب باشیم.

    3. تبریک به خانم مقدم.خیر مقدم به هنرمندان فارس به خاک هنر خیز داراب امیدوارم مسولین قدر بدانند.حرکت بزرگی انجام گرفته

    4. افرین..خبر بسیار خوش ایندی بود.

    5. زنده باددددددددد داراب و مردم فورگ وهنرمندان فارس مخصوصا اقای راد و هنرمند دارابی بهار مقدم.خداقوت

    6. احساس غرور کردم وقتی این خبر را خواندم.احسنت به شما.فورگ را باور کنید

    7. آفرین و مرحبا…خوشحال و سرافراز شدیم

    8. باعث شادمانی وخرسندی ما شد.انشالله که بخشدار فورگ به وعده عمل کند.اگر همه همکاری کنند موفقیت امیز می شود.باتشکر از سایت عصر داراب

    9. تا دلت بخواد فورگ بازیگر وهنرمند داره